web accessibility bulgarian flag english flag
Начало » Структура » Факултети » Педагогически » Катедри » Психология » Доц. д-р Юрий Павлов Янакиев

Доц. д-р Юрий Павлов Янакиев

ЛИЧНА ИНФОРМАЦИЯ

Юрий Павлов Янакиев

 

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, 4000 Пловдив,                 бул. “България” 236, каб. 112

+359 32261708   +359 886866508  

 E-mail youri.ianakiev@gmail.com

Уеб-сайт:  http://ianakiev.socialpsychology.org/

Пол  М | Дата на раждане 21. 09. 1970г.

 

ТРУДОВ СТАЖ

 

 

От 2015г.

Заместник-декан

От 2015г.

Доцент по Психология

От 2011г.

Директор на Университетския център за доброволчество

2012-2015г.

Научен секретар

2010-2015г.

Главен асистент по Психолингвистика

2009-2010

Асистент по Психолингвистика  

2008-2009г.

Хоноруван преподавател

 

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, Педагогически факултет, катедра „Психология“

 

 

Хоноруван преподавател

2008-2009г.

Нов български университет, Бакалавърски факултет, София

 

 

Хоноруван преподавател

2006-2008г.

Acadomia, Pau, France

 

2007г.

Стаж в Европейския парламент

Secretary-General of the European Parliament, Luxembourg

 

2004-2008г.

Съдебен експерт към Министерството на правосъдието

Tribunal de grande instance de Pau, France

 

1998–1999г.

Журналист

Българско национално радио - Радио Пловдив; екип „Информация“

 


ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ

 

 

2000-2006г.

Докторат (PhD) по Френски и романски история език и литература

 

Université de Pau et des Pays de l'Adour - Académie de Bordeaux, France

 

1999-2000г.

Изследователска магистратура (Master of Advanced Studies/DEA)

по Френски и романски история език и литература

 

Université de Pau et des Pays de l'Adour - Académie de Bordeaux, France

 

1993-1998г.

Магистратура - Български език и френски език (с учителска правоспособност)

 

Магистратура - Училищна психология

 

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

 

ЛИЧНИ УМЕНИЯ И КОМПЕТЕНЦИИ

 

 

Майчин език

Български

Други езици

РАЗБИРАНЕ

ГОВОРЕНЕ

ПИСАНЕ

Слушане

Четене

Участие в разговор

Самостоятелно устно изложение

 

Френски

C2

C2

C2

C2

C2

Английски

C1

C1

C1

C1

C1

Руски

C1

C1

C1

C1

C1

 

Ниво: A1/2: Основно ниво на владеене - B1/2: Самостоятелно ниво на владеене - C1/2 Свободно ниво на владеене

Обща европейска езикова рамка

 

Комуникационни умения

Комуникативност, толерантност, уважение към индивидуалните различия

 

Организационни умения

Способности за работа в екип, придобити както по време на преподавателската работа и административната дейност, така и при организацията и участията в национални и международни форуми и проекти

 

Професионални умения и компетенции

  • Способности за балансиране между теория и практика
  • Разработване и внедряване на научни изобретения

 

Компютърни умения и компетенции

  • Отлично владеене на Microsoft Office™ (Word™, Excel™ и PowerPoint™);
  • Работа със статистическите пакети SPSS™, STATISTICA™

 

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

 

 

Членства

 

  • American Psychological Association
  • Social psychology network
  • Дружеството на психолозите в България (ISCO-2634-BG-RP-0957)
  • Съюз на учените в България
  • Член на Управителния съвет на Обществения съвет за култура и културно наследство
  • Сдружение „Паралелен свят” за работа с деца с ментални увреждания и/или обучителни трудности
  • Регионален комитет за предучилищно образование – град Пловдив

 

Проекти

МЕЖДУНАРОДНИ ПРОЕКТИ

  1. FIRST: A Flexible Interactive Reading Support Tool. (2011-2014) Grant agreement no: 287607. Позиция: член на Борда за приобщаване
  2. Q4S: Quatrain for Students. (2009-2011)- UK/09/LLP-LdV/TOI-163_285 - Education and Culture DG - UK/09/LLP-LdV/TOI-163_285. Позиция: член на научен колектив

НАЦИОНАЛНИ ПРОЕКТИ

  1. Студентски практики. (2013- 2014) BG051PO001-3.3.07-0002; Позиция: функционален експерт
  2. Аз мога. ОП „Развитие на човешките ресурси” (2010-2011) BG 051РО001-2.1.11 Позиция: преподавател.
  3. Практически занимания в реална среда за студенти – бъдещи психолози и педагогически съветници. (2009- 2010) BG051PO001-3.3.03-0048 Позиция: научен ръководител
  4. Квалификация на педагогическите специалисти. (2013- 2014) BG051PO001-3.3.03-0001 Позиция: обучител.
  5. ПеУ: Пловдивски електронен университет. Проект BG051PO001-4.3.04-0064. Позиция: Експерт по създаване на е-ресурси
  6. Ценности, мотивация и креативност в образованието. (2015) Проект МУ15-ПФ-
  7. 006/23.04.2015. Проект на НПД към Пловдивския университет. Позиция: ръководител на проекта.
  8. Иновативни педагогически технологии за личностно развитие чрез художественотворчески дейности. (2015-2016) ИТ15-ПФ-009/24.04.2015  Позиция: член на научен колектив  

 

Професионални области

  • Убеждаване, социално влияние
  • Социално познание
  • Подпомагане, просоциално поведение
  • Невербално поведение
  • Социални мрежи
  • Психология и изкуство
 

 

Основни лекционни курсове

  • Социална психология
  • Социална психология на комуникацията
  • Невербалната комуникация
  • Соц. пространство в комуникативния процес
  • Комуникация и управление
  • Групови процеси, лидерство
  • Психолингвистика
  • Психолингвистични основи на езиковото обучение
  • Социална семиотика
  • Бариерите в комуникацията
  • Деловото общуване
  • Психология на изкуствата
 

 

 

Избрани научни публикации

 

Монографии

  • Янакиев, Ю. (2013) Разбиране при четене. УИ „П. Хилендарски”, П-в.
  • Янакиев Ю. (2013) Комуникация и пространствено познание. УИ „П. Хилендарски”, П-в.
  • Ianakiev, Y. (2006) Le roman L'île du jour d'avant dans l'univers scientifique et littéraire d'Umberto Eco: voyage sémiotique vers L'île du jour d'avant, Réf. ANRT : 51614, p. 375.

Учебници за студенти и докторанти

  • Янакиев, Ю. (2014) Социална психология на комуникацията. УИ „П. Хилендарски”, П-в.
  • Янакиев, Ю. (2014) Презентация и самопрезентация. УИ „П. Хилендарски”, П-в.

Статии и СТУДИИ

  • Ianakiev,Y & Stoyanova, K. (2015) Clinical evaluation of OpenBook - a new software technology for simplifying documents and texts for people with autism spectrum disorders. Social Competences, Creativity and wellbeing, Plovdiv University Publishing House, pp. 147-160.
  • Янакиев Ю., (2015) „Психоаналитични перспективи в творчеството на Салвадор Дали“, в Образование, развитие, изкуство, УИ П. Хилендарски, Пловдив.
  • Янакиев Ю. (2015) Изследване на ефекта на звуковото превъзходство чрез паметово възпроизвеждане. Приложна психология в България - Специална, Клинична, Социална, Съдебна, УИ „П. Хилендарски”, Пловдив, Бр. 2, pp. 47-59.
  • Янакиев Ю. (2014) Изследване на нагласите за афилиация на студентите и кандидат-студентите. Образование, общество, личност, УИ „П. Хилендарски”, Пловдив.
  • Янакиев, Ю. & Танева, Н. (2014) Изследване на социалните нагласи и готовността за добро родителстване на родителите и учителите от детските градини. VII Национален конгрес по психология, София, Продуцентски център ЛМ Плюс ЕООД, стр. 476-491.
  • Ianakiev, Y. (2014) Improving reading comprehension and social skills in people with high functioning autism, Psychology and society, Plovdiv University Publishing House, pp. 47-62.
  • Ianakiev, Y. (2014) Development of language technologies for detection and removal of semantic obstacles (polysemy) to reading comprehension. In Psychology - Traditions and perspectives, University ed „Neofit Rilski“, Blagoevgrad, pp. 92-96.
  • Ianakiev, Y. (2014) Psychosocial support for People with High-functioning Autism: New Strategies for Improving Reading Comprehension. Psychology - Traditions and perspectives, University ed „Neofit Rilski“, Blagoevgrad, pp. 205-214.
  • Ianakiev, Y. (2013), Overcoming obstacles to reading comprehension in people with autistic spectrum disorders, Reading and Dyslexia, Logopedic Centre ‘Romel’ PH, Albena, Bulgaria, 27 May - 2 June, pp.61-79.
  • Янакиев Ю. & Янева, В. (2012) Разбиране на конвенционалната метафора при деца с нарушения от аутистичния спектър. Образование и технологии – иновации в обучението и познавателното развитие, бр. 3/2012, Бургас, стр. 171-181.
  • Янакиев, Ю. & Сивакова, В. (2011) Идентичността на Винсент ван Гог в светлината на неговите автопортрети. Персонална и национална идентичност и социална среда, част II, УИ „П. Хилендарски”, Пловдив, pp. 17-34.
  • Янакиев, Ю. (2011) Въздействие на илюстрациите върху паметта за постигане ефекта на визуалното превъзходство. Българско списание по психология, София, стр. 38-43.

 

Общ брой публикации: 3 монографии, 2 учебника за студенти и докторанти, 2 електронни учебника за студенти, 7 студии и над 40 статии

 

Последна промяна на 14 Ноември 2019