Правила за организация на учебния процес за учебната 2016/2017 г.
ПРЕПОДАВАТЕЛСКА ЗАЕТОСТ |
1. ГОДИШНИЯТ НОРМАТИВ НА ЩАТНИТЕ ПРЕПОДАВАТЕЛИ СЕ ОПРЕДЕЛЯ КАКТО СЛЕДВА: 1.1. Стандартен норматив – 360 часа. 1.2. Норматив на нехабилитираните преподаватели без научна степен, навършени 50 годишна възраст или пък с повече от 20-годишен стаж във висши училища – 460 часа. 1.3. Норматив на работещите като преподаватели и старши преподаватели – 560 часа. Заетостта по платени магистърски програми не се включват в годишния норматив на преподавателя. 2. Ректорът може да разреши намален годишен норматив (но не по-малък от 180 часа, приравнени в упражнения) в следните случаи:
3. По-малък индивидуален годишен норматив се допуска за:
4. ДВЕ ТРЕТИ (2/3) от часовете на годишния норматив трябва да са от аудиторна заетост и се формират в часове упражнения както следва:
Извънаудиторна заетост:
5. Формиране на часове от педагогически практики:
Редовно обучение:
Задочно обучение:
6. По учебните дисциплини „Практика на специалността” и „Преддипломен стаж”, изучавани в специалностите на ФМИ в професионално направление 4.6. Информатика и компютърни науки, да се реализира провеждането на практика и стажа по групи, което да формира часове за академичните наставници и менторите съгласно учебния план. Академичният наставник (преподавател от ФМИ) провежда определения брой часове за всяка група съгласно заповедта на Ректора на ПУ за броя на групите за обучение. Менторът (фирмения наставник) за всеки 20 часа от учебния план се хонорува с по 1 (един) лекторски час на студент от обучаваната група и получава заплащане за 1 (един) лекторски час съгласно решение на ФС за съответната учебна година. 7. При планиране на годишен норматив по-малък от определения, трудовото възнаграждение се формира съобразно планирания и изпълняван брой часове за съответната учебна година. 8. Неизпълнението на утвърдения от Ректора норматив се санкционира с процент от годишната основна заплата, съответстващ на процента на неизпълнението в двете съставки, формиращи норматива, независимо от общото изпълнение. 9. На хоноруваните преподаватели за семестриални изпити се начисляват по 0.2 ч. упражнения за изпитан студент. Ако в изпита участва и асистент /но не повече от един/ същото се начислява и на него. ВЪЗНАГРАЖДЕНИЯ ЗА НАДНОРОМЕНИ И ХОНОРУВАНИ ЧАСОВЕ 10. Наднормените часове на щатните преподаватели се изплащат над утвърдения годишен норматив, ако финансовото състояние на Филиала го позволява и при условие, че 2/3 от норматива е от аудиторна заетост. Факултетите могат да определят допълнителни ограничения за заплащане на наднормените часове с решение на Факултетните съвети. Възнагражденията се изплащат с оглед изпълнението на индивидуалния план към 31.07.2017 г.. На хоноруваните преподаватели възнагражденията се изплащат ежемесечно в пълен размер. Сведенията за реализирани часове на хоноруваните преподаватели се представят в касата до 25-то число на месеца.
13. Наднормени часове над удвоения годишен норматив се изплаща на 50% от тарифите по т. 12. Сумите от наднормените часове се изплащат в рамките на утвърдените от АС средства за трудови възнаграждения и хонорари на факултетите. 15. Хонорарите за следдипломна и допълнителна подготовка да не се обвързват със заплащането на останалите часове в Пловдивския университет “Паисий Хилендарски”, а да се формират съобразно план-сметките на курсовете и конкретните финансови възможности, съобразно решенията на факултетните съвети. 16. Възнагражденията на базовите учители се определят, както следва: 16.1. За един лекторски час – размерът на лекторския час, договориран за системата на народната просвета, диференциран според образователния ценз на базовия учител и конкретизиран с указание на направление “Образование и наука” община Смолян; 1.) За учители в училища, само за реално изнеси уроци, както следва: ПРИ ХОСПИТИРАНЕ
ПРИ ТЕКУЩА ПРАКТИКА а/ на студенти от среден и горен курс:
б/ на студенти от ПНУП и НУПЧЕ
в/ на студенти от “Специална педагогика” и “Педагогика”
А/ на студенти от среден и горен курс:
Б/ на студенти от ПНУП и НУПЧЕ:
В/ на студенти от “Специална педагогика” и “Педагогика”:
2.) За учители в детски заведения и възпитатели в Дом за Медико-Социални грижи: ПРИ ХОСПЕТИРАНЕ;
ПРИ ТЕКУЩА ПРАКТИКА;
ПРИ ПРЕДДИПЛОМНА ПРАКТИКА
3.) За социални работници, участващи в обучението на студенти от Социална педагогика; ПРИ ТЕКУЩА ПРАКТИКА За ръководство на 1 подгрупа студенти – 4 часа седмично; ПРИ ПРЕДДИПЛОМНА ПРАКТИКА
4.) За директори на учебни заведения, в които се провежда практическо обучение: а) за директори на училища:
б) за директори на детски заведения:
в) за директори на специални училища и социални заведения:
Забележка: Реално взетите часове се отразяват в материална тетрадка и специален отчет /по образец на Филиала/, които се заверяват от директорите, ръководителите на учебната практика и ръководителите на съответните катедри. |
ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ |
17. Промени в учебните планове се извършват само с решение на АС по мотивирано предложение на факултетния съвет. Проект на актуализиран учебен план се внася за утвърждаване от АС веднъж годишно до началото на месец май на календарната година и влиза в сила за предстоящата академична година.
19. При численост на курса /потока/ под 10 студенти списъчен състав аудиторните часове за всяка дисциплина се планират и отчитат спрямо предвидените по учебен план, както следва:
20. Обучението по избираеми и факултативни дисциплини се провежда при сформирана група от минимум 10 (десет) студенти. За специалности с под 20 студенти в курс и за тези от професионални направления "Театрално и филмово изкуство" и "Музикално и танцово изкуство" сформираните групи да бъдат от минимум 7 студенти. 23.1. Студентите могат да преминат в по-горен курс с невзети изпити (условно записване) по ред и условия, определени от факултетните съвети. Тези изпити трябва да се положат в рамките на учебната година, в която студентите са записани условно. При неполагането им студентите прекъсват следването си. 23.2. Студентите бакалаври в задочна форма на обучение имат право на две семестриални служебни заверки за целия курс на следването. 23.3. Студентите от двете форми на обучение получават заверка след задължително изпълнение на задачите, поставени им на семинарни занятия или практикум. 23.4. Прехвърляне на студенти в друга специалност от същия факултет става със съгласието на Декана, а в специалност от друг факултет – със съгласието на Деканите на двата факултета. Разрешението се дава от Ректора. 24. Възстановяване на студентски права се извършва или чрез явяване на кандидатстудентски изпит, или чрез заплащане на държавната субсидия плюс семестриална такса. |
СТУДЕНТСКИ ТАКСИ |
26. Студентите, приети за обучение срещу заплащане ( по реда на чл.9, ал.3, т.6, буква „б“ и чл.21, ал.2 и ал.3 от ЗВО), както и изучаващите паралелна (втора) специалност, заплащат обучението си в пълен размер, определен в съотвествие с чл.95, ал. 4 от ЗВО (държавната субсидия за съответната специалност плюс утвърдените от МС годишни такси). Размерът на заплащането не важи за обучаващите се в надстроечните магистърски програми. 27. Студентите обучаващи се срещу заплащане, нямат право до приключване на следването си да променят основанието за приемане в специалността, в която са записани. 28. Прехвърлените от други ВУ несубсидирани студенти се обучават по правилата на платената форма на обучение. 32. В изключителни случаи, неотговарящи на приетите вътрешни правила от ФС, деканите мотивирано пренасочват подадените до тях молби на студенти към ректора за окончателно решение (основание чл.32, ал.4 от ЗВО) |